2019年11月17日 星期日

Weekend Life週末生活


【摘要2019.11.16.蘋果】
P: Phoebe  B: Blake
P: Blake, how do you usually spend your weekends?
B: I get up early and go jogging.
P: No wonder you have such a healthy physique.
B: Thank you. What about you?
P: I like to sleep the whole weekend.
B: Oh, I’m afraid that’s an unhealthy lifestyle.
P: I know, but I’m always so tired after working all week; I need to get some shut-eye.
B: I read an article that said exercise can help ease tiredness.
菲 比: 布雷克,你通常是怎麼消磨週末時光的?
布雷克: 我會早起去慢跑。
菲 比: 怪不得你有如此強健的體格。
布雷克: 謝謝。那妳是怎麼過週末的呢?
菲 比: 我喜歡整個週末都用來睡覺。
布雷克: 噢,恐怕那不是健康的生活方式。
菲 比: 我知道,但工作了整整一星期後,我總是感到很疲憊,我需要補眠。
布雷克: 我看過一篇文章上面講到運動可以幫助舒緩疲勞感。

生活必備字詞
no wonder + S + V  難怪
Bob likes to help people. No wonder he is popular with everyone.
shut-eye n. 睡眠(sleep 的非正式用語)
It’s late. We’d better get some shuteye.


沒有留言:

張貼留言