2020年3月29日 星期日

A Coworker’s Bad Habits怎麼受得了啊


【摘要2020.3.28.蘋果】
R: Rachel  Z: Zack
Rachel decides to have a word with Zack about his annoying habits.
R: I don’t know how to go about this without sounding rude, but...I wanted to talk to you about some things you do that are really distracting me.
Z: Oh? What do you mean?
R: Well, every morning around 11, I can hear you drumming your fingers on your desk. It’s really loud.
Z: Oh, wow. Sorry, I really didn’t realize it was so loud.
瑞秋決定和柴克聊聊他那些惱人的習慣。
瑞 秋: 我不知道該怎麼開口才不會聽起來很無禮,但⋯⋯我想和你談談一些你做的事真的讓我很分神。
柴 克: 哦?妳指的是什麼事?
瑞 秋: 這個嘛,每天早上接近十一點時,我都能聽到你用手指敲辦公桌的聲音。聽起來超大聲。
柴 克: 哦,哇。抱歉,我真的沒意識到會那麼大聲。
生活必備字詞
have a word with sb 和某人談談
Alice wonders why her teacher wants to have a word with her parents.
rude a. 無禮的,不禮貌的

沒有留言:

張貼留言