2022年5月18日 星期三

Competing for a Promotion

 

職場競爭,力爭上游

【摘要2022.5.17..蘋果】

S: Simon B: Betty

Two weeks later, Simon and Betty are talking about the new office manager.

S: I can’t believe the CEO picked Nelson to be the office manager.

B: I know! It’s so unfair.

S: I agree. But, he’s been here a lot longer than both of us.

B: That might be true, but I don’t think his marketing proposal was very good. Yours was way better, in my opinion.

S: You really think so?

B: Yeah. After your presentation, I fully expected the boss to pick you for the position.

兩週後,賽門和貝蒂在討論新的辦公室經理。

賽 門:我不敢相信執行長會選尼爾森作為辦公室經理。

貝 蒂:就是說啊!真不公平。

賽 門:我同意。不過,他比我們兩個待得要久多了。

貝 蒂:也許是這樣沒錯,但我覺得他的行銷企劃不是很好。我覺得你的更好。

賽 門:妳真的這樣覺得嗎?

貝 蒂:對啊。你報告完後,我完全預期老闆會選你接任那個職位。

生活必備字詞:

unfair a. 不公平的,不公正的

proposal n. 提案,提議

Jane was glad that her boss supported her proposal.

in one’s opinion 在某人看來,依某人之見

沒有留言:

張貼留言